بهترین محله استانبول برای زندگی

0
بهترین محله در استانبول

استانبول یکی از شهرهای بزرگ ترکیه به شمار می‌رود و به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود. این شهر یکی از مدرن‌ترین شهرهای کشور ترکیه می‌باشد و دارای آثار تاریخی و مناطق گردشگری بسیاری است که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

استانبول از نظر امکانات یکی از بهترین شهرها برای زندگی است، زیرا مدارس و دانشگاه‌های عالی، مراکز تفریحی، مراکز خرید و همچنین امکان پیدا کردن کار را دارد. اگر می‌خواهید برای زندگی به این شهر زیبا و دیدنی مهاجرت کنید، توصیه می‌کنیم حتما به این مقاله نگاهی بیاندازید.

مروری بر شرایط زندگی در استانبول

این شهر به داستان‌ها و افسانه‌های بسیار قشنگ خود معروف است؛ داستان‌های وصال و فراق عشق‌های جاویدان که هرکسی را به رویا می‌برند. همین موارد هستند که شهر استانبول را زیباتر می‌سازند اما علاوه بر این داستان‌های قشنگ که از گذشته تا به امروز نقل شده‌اند، شرایط زندگی در استانبول نیز افراد را نسبت به مهاجرت به این شهر افسانه‌ای علاقه‌مند می‌کند.

استانبول دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی مانند حصار روملی، مسجد سلطان احمد، مسجد بایزید و … است و با دیدن این مکان‌ها می‌توان به تمدن هزاران ساله‌ی این شهر زیبا پی برد. در محله‌های آن بازارهای سنتی و مدرن زیادی وجود دارند و می‌توانید به جای رفتن به مسافت‌های دور برای خرید، به بازارهای اطراف خود مراجعه کنید.

داخل شهر وسایل حمل و نقل زیادی وجود دارد و مردم می‌توانند به راحتی از یک سوی آن به سوی دیگر بروند. آب و هوای عالی شهر استانبول، ایران زیادی را مجذوب مهاجرت به این شهر می‌کند.

هزینه پایین اقامت نیز یکی از گزینه‌هایی است که علاقه هرکسی را برای مهاجرت به استانبول برمی‌انگیزد. اگر بخواهید شرکت ثبت کنید، می‌توانید به راحتی این کار را در استانبول انجام داده و کسب و کار خود را راه‌اندازی نمایید.

شرایط اجاره یا خرید خانه در استانبول به چه صورت است؟

تقاضا برای زندگی در استانبول روز به روز در حال افزایش است، به همین دلیل اکثر افراد دوست دارند برای خود یا خانواده‌شان در استانبول خانه اجاره کنند یا بخرند اما نمی‌دانند که از چه طریقی می‌توانند این کار را انجام دهند.

اجاره خانه در استانبول به دو روش انجام می‌شود. تمام مواردی که در ادامه خواهیم گفت، تجربه زندگی چندین ساله در ترکیه هستند:

اجاره خانه از طریق آژانس املاک

برای اجاره خانه حتما باید به آژانس‌های املاک مراجعه نمایید. اقدام از طریق سایت‌ها توصیه نمی‌شود زیرا اطلاعات این سایت‌ها قدیمی بوده و دیر به دیر بروزرسانی می‌شوند و فقط برای به دام انداختن مشتریان هستند.

دسترسی آژانس‌های املاک در ترکیه به دیگر آژانس‌ها محدود است؛ بنابراین برای اجاره خانه باید تک تک املاک‌ها را بررسی کنید زیرا سرویس چندگانه خدمات وجود ندارد. هزینه اجاره‌نامه را مالک باید پرداخت کند و در این رابطه، هیچ هزینه‌ای به پای مستأجر نمی‌باشد.

برای اینکه کارتان سریع‌تر راه بیفتد می‌توانید به آژانس‌های مختلف سر بزنید. آن‌ها یک سیستم ثبت نام دارند که شماره تلفن و ایمیل خود را در آن وارد می‌کنید و هر موقع املاکی با مشخصات مورد نظرتان پیدا شد، با شما تماس می‌گیرند.

اجاره ملک به صورت مستقیم

برخی از مالکان خانه‌ها برای اجاره دادن خانه‌شان به صورت مستقیم در سایت‌ها و مطبوعات یا آگهی‌های محلی تبلیغ می‌کنند. همچنین یک سری کتابچه وجود دارد که شماره تماس مالک در انتهای آن‌ها نوشته شده است.

نکته‌ای که در اینجا نباید فراموش کنید این است که حتما خوب بازار را بشناسید تا سرتان کلاه نرود. در این راستا باید روی زبان ترکی خود کار کنید. علاوه بر روش‌های اجاره خانه که توضیح دادیم، خیلی از ایرانیان درباره بهترین محله‌های استانبول برای زندگی می‌پرسند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا این محله‌ها را معرفی کنیم.

بهترین محله‌های استانبول برای زندگی کدامند؟

ایرانیان زیادی به دلیل شرایط نابسامان کشور، برای ادامه زندگی و مهاجرت کشورهای همسایه از جمله ترکیه را انتخاب کرده‌اند. استانبول در این میان یکی از مقاصد پرطرفدار است، اما خیلی از افراد نمی‌دانند که بهترین محله‌های استانبول برای زندگی کدامند.

ما در اینجا بهترین محله‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا با توجه به بودجه‌ای که دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

ببک؛ لوکس‌ترین محله در شهر استانبول

در قسمت اروپایی استانبول،‌ مناطق خوش آب و هوایی وجود دارد. ببک یک محله تاریخی است که در محدوده و مدیریت منطقه بشیکتاش قرار دارد و اطراف آن، محله‌های بزرگ و کوچکی از جمله آرناووتوکوی، اتیلر و رومی واقع شده‌اند.

قدمت این محله به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد و نام آن (ببک) به معنای کودک است، اما هیچ کس نمی‌داند علت این نام‌گذاری چیست. در هر کجای این منطقه خانه اجاره کنید، می‌توانید از پنجره اتاق خود چشم‌انداز گسترده و زیبای خلیج آرام را داشته باشید و از آن لذت ببرید.

در این محله دانشگاه بسفر واقع شده است که یکی از دانشگاه‌های برتر استانبول برای ادامه تحصیل می‌باشد. پارک ببک نیز ۸۸۰۰ متر مربع مساحت داشته و دارای گیاهان تزئینی و درختان چندصد ساله‌ای است که برای بازدیدکنندگان از جذابیت بالایی برخوردارند.

در این منطقه رستوران‌ها و کافه‌های شیکی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها عصرهای دل‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. مهم‌ترین ویژگی این محله، امنیت بالای آن است به گونه‌ای که می‌توانید شب‌ها تا دیروقت بدون هیچ گونه مشکلی پیاده‌روی کنید.

سلطان احمد؛ قدیمی‌ترین محله استانبول

این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است و تمام امکانات مورد نیاز شما مانند مراکز خرید، پارک، مدارس، دانشگاه، سینما و مراکز تفریحی را دارد. تمامی خانه‌ها و ساختمان‌های موجود در این محله به صورت ضد زلزله ساخته شده‌اند.

محله سلطان احمد در کنار دریای مرمر قرار دارد و آب و هوای دلچسب آن به شما اجازه می‌دهد ساعت‌ها در کنار دریا قدم بزنید.

بی اغلو؛ بهترین محله استانبول

رود بسفر، شهر استانبول را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم کرده است. بی اغلو در قسمت اروپایی شهر واقع شده و مناطق مختلف شهر را به یکدیگر وصل می‌کند. امکانات این محله عبارتند از:

  • مراکز تفریحی و خرید
  • هتل‌ها و رستوران‌های لوکس
  • کافه‌های دلچسب
  • بیمارستان و درمانگاه
  • نگهبان‌های ۲۴ ساعته
  • وسایل نقلیه عمومی شامل مترو، تاکسی و اتوبوس

منطقه کادیکوی شهر استانبول

این محله شهر استانبول نیز قدمت طولانی دارد و مسئولان در حال توسعه آن هستند. در آن می‌توانید ساختمان‌های جدید، هتل‌های نو و مراکز خرید مدرن و تازه‌ساخت را مشاهده کنید. مهم‌ترین موردی که در این منطقه وجود دارد، سه‌شنبه بازار است که هر هفته برگزار می‌شود و مورد استقبال تمامی ساکنین منطقه قرار می‌گیرد.

محله‌های متوسط استانبول برای زندگی و مهاجرت

شهر استانبول به جز محله‌هایی که در بالا معرفی کردیم، مناطق لوکس ندارد. حتی محله‌های متوسط نیز در این شهر یا کم هستند یا اصلا وجود ندارند. در استانبول قانون این است که در هر محله‌ای که بیش از ۵ هزار نفر در آن زندگی کنند، باید تمامی امکانات شهرنشینی فراهم شود. اما محله‌های ارزان یا با قیمت مناسب نیز هستند که می‌توانید در آن‌ها خانه اجاره یا خریداری نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با تمامی امکانات محله‌های لوکس استانبول توضیحاتی دادیم و بهترین محله‌های استانبول برای زندگی را معرفی کردیم. پس از خواندن این اطلاعات، باید با توجه به بودجه و امکانات مورد نیازتان، یک محله مناسب را انتخاب کنید. این را در نظر داشته باشید که بهترین مراکز خرید استانبول در این مناطق واقع شده‌اند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهرهای مهاجرپذیر ترکیه، با ما همراه باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید