انواع اقامت‌ها در کشور ترکیه

0

این توضیحات به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با انواع اقامت‌ها در کشور ترکیه می‌باشد. پیش از هر چیز باید این را مطلب مهم را مدنظر داشته باشید که هدف‌ شما از آمدن به ترکیه چیست؛

  • یکی برای کار می‌آید
  • دیگری برای تحصیل
  • و شخصی هم ممکن است برای اخذ اقامت دایم عازم این کشور شود.

حتی این‌جا این بحث مطرح است که شما تک‌نفره قصد ورود به خاک ترکیه را دارید یا این که به همراه خانواده می‌باشید.

برای مهاجرت به ترکیه، گام اول این است که تعیین کنید به دنبال اقامت دائم هستید یا موقت. حالت سومی هم موجود است و آن این که شما مایل هستید از ترکیه به کشور دیگری بروید و آمدن‌تان به ترکیه یک سفر گذرا می‌باشد.

بهترین روش برای گرفتن اقامت دایم ترکیه

اگر قصدتان از آمدن به ترکیه گرفتن اقامت دائم است، توصیه می‌شود یک اقامت قوی و حساب شده داشته باشید. باید به گونه‌ای عمل کنید که هیچ قانونی نتواند شما را از کشور ترکیه بیرون کند.

فایل صوتی انواع اقامت ها در کشور ترکیه

از اقامت‌های مهم می‌توان به اقامت با سرمایه‌گذاری 250 هزار دلاری برای ملک و یا اقامت با سرمایه‌گذاری 500 هزار دلاری در سپرده‌ی بانکی اشاره کرد. در این حالت، بلافاصله می‌توانید پاسپورت و حق شهروندی ترکیه را بگیرید.

اقامت با خرید ملک در ترکیه

اما ممکن است شخصی قادر به سرمایه‌گذاری در این مبلغ نباشد و یا تمایل به انجام این کار نداشته باشد. در این حالت می‌توانید با مبلغی کمتر از اعداد بیان‌شده اقدام به خرید یک ملک در کشور ترکیه کنید.

با خرید ملک در ترکیه، اقامت شما از همین طریق صورت می‌پذیرد. اقامت‌هایی که از روی ملک باشد، در آینده به هیچ عنوان دچار تغییر رویه نمی‌شود. شما بین 5 تا 8 سال بعد می‌توانید درخواست روزشمار کنید؛ به این مفهوم که درخواست می‌دهید تا تعداد روزهایی که در ترکیه بوده‌اید را حساب کنند و اگر در 5 سال بالای 6 ماه خارج از ترکیه نبوده باشید، پاسپورت ترکیه می‌گیرید.

اقامت تحصیلی ترکیه

برخی از دوستان مایل به استفاده از اقامت تحصیلی هستند. اقامت تحصیلی هم جزو اقامت‌های معتبر می‌باشد. در حین تحصیل در ترکیه، از سال دوم به بعد حق کار دارید. اگر طول دوران تحصیل شما در ترکیه چهار سال باشد و بلافاصله پس از اتمام تحصیل یک سال اقامت کاری معتبر داشته باشید، به شما پاسپورت می‌دهند. حالت دیگر است که با یک فرد با تابعیت ترکیه ازدواج کرده باشید و سه سال از ازدواج شما گذشته باشد، در این صورت نیز پاسپورت و شهروندی ترکیه را خواهید گرفت.

اقامت توریستی ترکیه

اما ممکن است شما هم سرمایه‌ی لازم برای سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه را نداشته باشید و هم امکان تحصیل در این کشور را نداشته باشید، در این صورت گزینه‌ی پیشنهادی این است که محلی را در ترکیه اجاره کنید و اقامت توریستی بگیرید.

البته برای این حالت هم نیاز به سرمایه است. گرچه مقدار دقیقی نمی‌توان برای آن تعیین کرد، زیرا که بستگی به نوع مخارج شما، تعداد نفرات و چند پارامتر دیگر دارد.

برای این حالت توصیه‌ی اکید می‌شود که مخارج سه ماه و نیز اجاره‌ی سه ماه از محل اسکان را همراه خود داشته باشید. اقامت توریستی خیلی قوی نیست و توصیه نمی‌شود، زیرا که هر لحظه ممکن است قوانین اقامت توریسی تغییر کند. برای مثال، در سال 2020 قانونی در ترکیه اعمال شد که طبق آن کسانی که یک یا حتی چند سال از موعد اقامت توریستی‌شان گذشته بود، اقامت‌شان توسط کشور ترکیه تمدید نشد و اکثر این افراد مجبور به بازگشت به کشور خود شدند. 

به این مطلب امتیاز دهید

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید